... עבר קצת זמן ובגלל כל מיני תרוצים, לא הצלחתי להגיע לפחח. והנה, היום סוף סוף זכיתי לבקר את הדה-שבו שלי.

דה שבו נחה אצל הפחחאת הזקנה מצאתי באותו המקום עטופה בכבלים וצינורות שונים וחלקיה מפוזרים ברחבי המוסך.

התעגעגתי - כבר שבועיים שלא התראינו, שוחחנו והחלפנו חוויות ... אבל , במבט ראשון נדמה שלא חלה התקדמות ניכרת - טעות!

שמעון הפחח עמל עליה והוא מגלה יסודיות שלא ציפיתי ... נדמה לי שהוא לומד לאהוב ואתה וזה בא לידי ביטוי בהשקעה שלו.

הרווח כולו שלי.

בחינה מעט יותר מקרוב, גילתה ששיפוץ הכנפיים (קדמיות ואחוריות) הסתיים ואחרי מילוי הסדקים, ריתוכים ושיוף הכנף - הן עברו מירוק, ציפוי והחלקה מבפנים ומבחוץ. כאשר בחלק הפנימי נמרח ציפוי זפת שחרחר! בתמונות שלמטה מוצגת כנף ימין אחורית, אבל כמובן שכל ארבע הכנפים עברו טיפול דומה וכמו כן מכסה המנוע.

דה שבו - כנף ימין אחורדה שבו - כנף ימין אחור, מזופתת מבפנים

מבט פנימה, אל תוך תא הנוסעים גילה גם התקדמות ניכרת שם ורצפת התא נדמתה כחדשה! הרצפה עברה ניקוי יסודי, מילוי החורים וקרצוף החלודה וצביעה בזפת פנימית להגנה עתידית. להזכירכם, בקדמת תא הנוסעים, ממש מתחת לרגלי הנהג נרקבה הרצפה קשות ואזור זה נגזר בעדינות, נוקה ורותכה לו פיסת מתכת חדשה ונקיה כתחליף. אכן, התוצאות נראות. או, יותר נכון - אין שריד למכאובי העבר!

רצפת תא הנוסעים של הדה-שבואזור הנהג שהיה רקוב לגמרי במקור

גם מסגרת החלון הקדמי עברה מהפך קטן ואם כי הייתה עדין בתהליך - הרי שהרקבון שאחז אותה הוסר, נוקה וקורצף וכעת הולחם פס מתכת חדש לאיחויה ומעליו נמרחה שכבת חומר פחחים למילוי ועיצוב המסגרת.

מבחינה מקרוב, אבחנתי שאת כיסוי פתח האורור לא הסיר שמעון הפחח ... זה היה מוברג בעשרים ברגים ישנים המצופים בשלוש - ארבע שכבות צבע ישן. לאחר מאמצים משותפים, פטיש, מברג ומשייפת עצבנית - שוחרר גם הכיסוי וכעת ניתן להשלים את העבודה על מסגרת החלון באופן יסודי יותר.

גם בחלק התחתון, של תא הנוסעים נעשתה עבודה והחלודה והרקבון במדף הנהג תוקנה באופן דומה לזה של מסגרת החלון.

מסגרת החלון המשופצת של הדה-שבוהמסגרת הושלמה בפס מתכת מעוצב שרותך למקומו

המשייפת מסייעת בחילוץ מכסה פתח האוורור של הדה-שבופתח האורור  משחורר

סיימתי את הסקירה ועברתי על מה שבאמת הטריד אותי והיה בכלל הסיבה לפחח מלכתחילה - נדמה שנפתרו רוב הבעיות ובאופן משביע רצון.

רצועת בלם חדשה מעור - לדלתות הדה-שבוכעת, התפניתי לבדוק את רצועת בולם הדלת מייצור עצמי. את הסיפור המלא שלה לא אציג כאן ורק אבהיר שאת הרצועות המקוריות - המחזיקות את ארבע דלתות תא הנוסעים - נדרש להחליף וזאת מכיוון שאחרי 50 שנה, גם הרצועה החזקה ביותר תראה סמני גסיסה.

בכל מקרה, בעזרת החייט המקומי גזרתי רצועת עור קשיחה במימדים דומים לאלו של הרצועה המקורית וכעת נותר רק לבדוק התאמתה לזקנה שלי. הרצועות הללו חשובות ביותר וזאת בגלל העובדה שבכל צד הדלתות נפתחות בכיוונים מנוגדים ולכן נתקלות אחת בשנייה. תפקידה של רצועת הבלימה הוא למנוע חבטה זו ונזק לשמשות ולפח.

הצלחה!

אין מילים ושביעות הרצון בשמיים - היא אפילו נראית מקצועית ביותר עם החיבור הפנימי (NIT) שרקע לי החייט והגמישות שלה ממש במידה ... אני צופה שרצועת העור הזו תחזיק גם היא לפחות 50 שנה.

כעת, נותר רק לבחור את גוון הצבע לדה-שבו המתחדשת ולסיים עוד כמה תיקונים נדרשים ונוכל לגלגל אותה מחוץ למוסך ולשחרר אותה מהמחלקה בה היא מאושפזת.

אהה, שכחתי - לא כל כך מהר ... הרי הזמנתי כמה חלקים מקרל האוסטרי והם מתעכבים במכס או בדואר או אלוהים יודע היכן ... אבל על זה תקראו בפרסום נפרד.