שמעון, איפוא המפתח?

מה אחי - לא אצלך?

מפתח חדש לדה-שבו

מה פתאום שמעון, הרכב אצלך כבר חודשים ... איפוא הוא?

לא יודע, בוא נחפש.

כך החלה שיחה שבסופה מעז יצא מתוק - מפתח חדש, נוח, קטן, ומתאים באופן מושלם לדהשבו שלי!

ולמה, בעצם, מצאתי עצמי שואל שאלות שכאלו ... אז היום קפצתי לבקר במחלקה הסגורה, את הזקנה שלי (מי שצריך תזכורת ... שידפדף אחורה בבלוג הדה-שבו) ולנסות להתניע "באגרסיביות עדינה" את הליך השיפוץ של הרכב שלי.

בסה"כ וכמו שכבר אמרתי - האחריות גם עלי ולמרות ששמעון בהחלט נמרח, הייתי יכול וצריך להיות נמרץ יותר ... אבל ולמרות הכול, יש התקדמות והיא ניכרת. כי שמעון, עם כל המכות שניחתו עליו לאחרונה נתן קצת עבודה. כהרגלו ולצערו - הוא מגלה ראש גדול וזה חוזר לו בכפל תשלום. אז הפעם הגיע לפרק את מכלול דלת תא המטען ומצא שם חלודה נסתרת ... ועוד קצת עבודה - שבוצע על הצד הטוב ביותר.

הרכב גם עבר תהליך החלקה אחרון וכעת נותרה עוד סדרת פעולות "קטנות" לפי כניסה לצביעה ...

דה שבו - מסגרת תא מטעןמתניעים את הדה-שבו, כמה קל!

אחת ממטרות הביקור שלי הייתה להתניע את הדה-שבו שלא ראתה טיפת דלק מזה חודש וקצת. אז העמסתי את המצבר למקומו (הזמני), פרקתי את מסנן האוויר והתכופפתי לתא הנוסעים (הריק לגמרי, להזכירם) ומתוך כוונה לסובב את המפתח הנעוץ במתג ההתנעה. אויה! אין. לא בנמצא. נעדר.

כאן, אני מפנה אתכם שוב לדו-השיח שצוטט בהתחלה ... אז חיפשנו, והפכנו, ובדקנו - ואין! טוב, יש לי עוד עותק מהמפתח בבית - אבל אני במוסך והבית רחוק. מה עושים? אז שמעון הציע שנבדוק מפתחות אחרים שיש בנמצא. למה לא? התחלתי מנסה, מפתל, מתכופף, מכוון מפתחות מגדלים וצורות שונים ובתקווה שיתאימו לחריץ המפתח המקורי.

בינגו!

אחרי מספר ניסיונות - ננעץ לו מפתח קצר מידות ישירות לתוך החריץ, עד סוף, במלואו ובאופן יציב. אההההמממ ... ניסיתי לסובב אותו בעדינות והוא הגיב בחיוב. המשכתי בתנופה לעבר מצב ההתנעה ואור צהבהב ניבט אלי מנורת החיווי שעל לוח השעונים.

אלוהים, יש CONTACT! אלוהים, יש לי מפתח מושלם - לא אחד כזה שמתנדנד ומאיים לצנוח, לא אחד כזה שמקורו בכלל בחיפושית (טפו, טפו). מפתח שנראה כאילו יוצר במפעל סיטרואן בבלגיה.

מיהרתי אל המנוע ובמרץ דחפתי את ידית ההתנעה (STARTER) ומיד נשמע קול שיעול המנוע ולאחר כמה סיבובים גם ניבטו אלי נתזי הדלק במסנן.

חייכתי, אנחנו בכיוון.

מעט דלק, ישירות אל תוך הקרבורטור והמנוע ניעור לחיים - לא יאומן. כל מנוע אחר היה דורש טיפול מקיף הרבה יותר ... אגדה!

את המפתח עצמו, החרמתי לשמעון והודעתי לו שמעתה זהו המפתח הרשמי של הרכב והוא יקבל (אולי) עותק ...